Sögne Home er et spennende norsk brand som designer interiørartikler som selges via deres nettbutikk.
Sögne Home ønsket å øke salget på nettet og valgte LAZZAWEB til å vokse Google Ads-kontoen sin.
Under samarbeidet med LAZZAWEB har Sögne Home sett en økning på 129% i antall kjøp gjennom Google Ads.
I tillegg har trafikken til nettstedet økt med 120%, og samtidig har CPC blitt redusert med 13% siden begynnelsen av samarbeidet.
I den sammenhengen har LAZZAWEB opparbeidet en ROAS på 12, noe som betyr at Sögne Home nå får annonse kronene sine ganger 12 igjen.
Før samarbeidet hadde Sögne Home ikke tidligere reklamert gjennom Google Ads. LAZZAWEB har derfor startet Google Ads-kontoen helt fra bunnen. Selskapet har store ambisjoner om å utvide nettbutikken, bl.a. gjennom Google Shopping.
LAZZAWEBs arbejde med Google Ads-kontoen, har gitt Sögne Home en sterk position, og 29 % av den totale trafikken til nettbutikk kommer nå via Google. Dette betyr at nesten en tredjedel av det totale antall besøkende på nettstedet kommer inn via Google Ads-annonsene.
I tillegg har den betydelige økningen i antall kjøp fra Google Ads i samarbeidsperioden resultert i at den totale onlineinntekten er økt med 19%, og en økning i den gjennomsnittlige ordreværdien på 15%.
Dette betyr at LAZZAWEB ikke bare skaper trafikk til nettbutikken – men også har klart å Sögne Home sin aktuelle målgruppe.
For å skape de merkbare resultatene for Sögne Home valgte LAZZAWEB å bruke en Google Ads-strategi med fokus på å lage generiske kampanjer gjennom en blanding av Google-søk og shoppingannonser. I denne sammenhengen har det vært særlig fokus på eksponering av Sögne Homes kjente merkevarer.
For å kontinuerlig øke utbytte av kampanjene har LAZZAWEB benyttet seg av den dataen som har blitt samlet inn i samarbeidsperioden. Det har derfor vært mulig å optimalisere kampanjene via en datadrevet tilnærming og budjustering basert på brukeratferd som spesifikke tider, dager og enheter.
Dette har vært relevant ettersom 63 % av det totale antallet kjøp gjøres via mobile enheter. De resterende 34 % og 3 % kjøp gjøres via henholdsvis datamaskin og nettbrett.
Basert på disse dataene har LAZZAWEB valgt å dele kampanjene hver for seg. På denne måten har det vært mulig å sette større fokus på mobile enheter, blant annet ved å by mer aggressivt på annonser som vises på smarttelefoner. Dermed har det vært mulig å treffe den aktuelle målgruppen, der de er.