OS Frisørartikler selger et stort utvalg av profesjonelle frisørartikler og hårpleie og legger stor vekt på kvalitet og effektivitet.
OS Frisørartikler hadde et ønske om å vokse online på netbutikken og opnå en større omsetning av annonsekronene deres. Det var derfor viktig for dem å finne et byrå som hadde de samme store ambisjonene om å gjøre OS Frisørartikler til de største og beste på markedet.
Siden vi overtok OS Frisørartiklers Ads-konto har omsetningen herfra økt med 128%.
Som et resultat har annonseinntektene gått fra 38% til 51% av de totale inntektene.
I tillegg oppnår OS Frisørartikler nå langt flere månedlige konverteringer og har skalert seg til et nytt marked.
OS Frisørartikler kom til LAZZAWEB med utfordringen om at Google Ads-kontoen deres ikke genererte nok inntekter sammenlignet med de brukte annonsekronene. I en konkurransedyktig bransje var synligheten derfor avgjørende for kunden som har vært mer enn fornøyd med LAZZAWEBs høye standard.
Partnerskapet med LAZZAWEB har mer enn doblet inntektene fra Google Ads siden begynnelsen av partnerskapet. Dette er tilfellet, siden inntektene i perioden har økt med 128% siden vi overtok OS Frisørartiklers Google Ads-konto.
Økningen i inntekter fra Google Ads har ført til at omsetningen herfra har gått fra å utgjøre 38% til hele 51% av OS Frisørartiklers totale omsetning. LAZZAWEB bidrar dermed til å generere mer enn halvparten av OS Frisørartiklers totale omsetning.
Økningen fra annonsering har også ført til at antall konverteringer gikk fra et gjennomsnitt på 227 månedlige konverteringer til å ha et gjennomsnitt på 494 månedlige konverteringer.
OS Frisørartikler har derfor valgt å skalere til et nytt marked. Inngangen til det svenske markedet har LAZZAWEB selvfølgelig også bidratt til.
LAZZAWEB har i sitt arbeid fokusert på å lage generiske kampanjer. I tillegg har det vært fokus på høy eksponering når man har lagt til nye merker og produkttyper. Basert på dataene som er innhentet over samarbeidsperioden, har OS Frisørartikler blant annet opplevd suksess gjennom f.eks. Google Smart Shopping. I tillegg har LAZZAWEB økt ytelsen til søkeannonser, blant annet ved å optimalisere basert på bestemte dager, tider og enheter for å få mest mulig fortjeneste fra annonsekronene sine. Dette har vært spesielt relevant ettersom 70% av den totale inntekten kommer inn via smartphones. LAZZAWEB har derfor fokusert på akkurat den enheten, slik at annonsene vises der målgruppen befinner seg. I tillegg til smarttelefoner kommer 24% av inntektene fra computere, mens de resterende 6% kommer fra tablets.
Som tidligere nevnt kom OS Frisørartikler til LAZZAWEB med et ønske om å få mer ut av annonsekronene sine. Gjennom annonseringen har ROAS økt med 31% siden begynnelsen av samarbeidet. Så nå får de faktisk 31% mer ut av annonsekronene sine gjennom Google Ads.