A-SALONG er en dame- og herrefrisør med fire salonger i Kristiansand. På frisørsalongen kan du forvente deg kvalitet, kreativitet og en god service, noe som blant annet har gjort at de har blitt kåret til byens beste frisør.
Siden begynnelsen av samarbeidet har A-SALONG sett en økning på 291 % i antall bookinger fra Google Ads sammenlignet med den forrige tidsperioden.
Samtidig har LAZZAWEB klart å generere en ROAS på 22, noe som betyr at A-SALONG nå har en annonseringsavkastning på 2200%.
A-SALONG kom til LAZZAWEB med et ønske om å tiltrekke seg enda flere kunder gjennom online markedsføring. LAZZAWEB har bygd salongens Google Ads-konto fra start og har skapt et solid fundament for å kunne oppnå et høyt utbytte og utnytte A-SALONGs markedsføringsbudsjett best mulig.
Siden begynnelsen av samarbeidet har antall besøkende på A-SALONGs nettside økt med 81 %, noe som er nesten en dobling sammenlignet med forrige tidsperioden. Samtidig har antall brukere som forlater nettstedet etter bare enn sidevisning redusert med 11%.
Dette betyr at LAZZAWEB hjelper til med å skaffe mer relevant trafikk til A-SALONGs nettsted gjennom Google Ads.
Det har blitt en økningen i antall brukere på 34 % gjennom Google Ads-annonser. LAZZAWEB har altså kraftig økt den totale trafikken til A-SALONG sine nettsider via Google Ads.
For å skape merkbare resultater valgte LAZZAWEB en Google Ads-strategi for å vise søkene der A-SALONGs fysiske salonger ligger. Dermed har det vært fokus på å lage generiske kampanjer innenfor en geografisk radius av Kristiansand.
I forhold til budstrategien har LAZZAWEB valgt å benytte seg av en SKAG-struktur (Single Keyword Ad Group) for å bygge opp A-SALONG sin reklame. Kort sagt betyr det at hver annonsegruppe er bygd rundt ett søkeord. Dette har tendens til å øke kvalitetspoengene (Quality Score), noe som resulterer i at annonsen får bedre visningsfrekvens og lavere CPC.
I den forbindelsen har LAZZAWEB holdt nøye øye med CPA-mål versus eksponeringsandel på annonsegruppenivå på grunn av SKAG som søkekampanjestruktur. Når vi har hatt et nøkkelord med lav CPA og lav eksponeringsandel, er søkebudet hevet for å skape en større eksponeringsandel og dermed maksimere fortjenesten.
I tillegg har det også vært fokus på å justere bud basert på enheter, ettersom 70 % av det totale antallet av bookinger kommer fra smarttelefoner. LAZZAWEB har derfor valgt å by mer aggressivt på at denne enheten skal vise A-SALONG sine annonser der målgruppen er.
For å få mest mulig ut av A-SALONG sitt budsjett, har LAZZAWEB videre valgt å optimalisere basert på bestemte tidspunkter der konverteringsfrekvensen var størst. Som et resultat har LAZZAWEB oppnådd en ROAS på 22, noe som betyr at A-SALONG har mottatt et annonseringsavkastning på 2200%.