← Tilbage til cases

Sögne Home har hatt en vekst i antall kjøp på 129%

Introduktion

Sögne Home er et spennende norsk brand som designer interiørartikler som selges via deres nettbutikk.

Sögne Home ønsket å øke salget på nettet og valgte LAZZAWEB til å vokse Google Ads-kontoen sin.

 

 

Økning i antall kjøp

Under samarbeidet med LAZZAWEB har Sögne Home sett en økning på 129% i antall kjøp gjennom Google Ads.

I tillegg har trafikken til nettstedet økt med 120%, og samtidig har CPC blitt redusert med 13% siden begynnelsen av samarbeidet.

I den sammenhengen har LAZZAWEB opparbeidet en ROAS på 12, noe som betyr at Sögne Home nå får annonse kronene sine ganger 12 igjen.

 

 

120%

økt trafikk gjennom Google Ads

129%

økning i antall kjøp

29%

av den totale trafikken kommer fra Google Ads

11.7

ganger pengene igjen (ROAS)

Utdypning

Før samarbeidet hadde Sögne Home ikke tidligere reklamert gjennom Google Ads. LAZZAWEB har derfor startet Google Ads-kontoen helt fra bunnen. Selskapet har store ambisjoner om å utvide nettbutikken, bl.a. gjennom Google Shopping.

 

Økning i omsetningen

LAZZAWEBs arbejde med Google Ads-kontoen, har gitt Sögne Home en sterk position, og 29 % av den totale trafikken til nettbutikk kommer nå via Google. Dette betyr at nesten en tredjedel av det totale antall besøkende på nettstedet kommer inn via Google Ads-annonsene.

I tillegg har den betydelige økningen i antall kjøp fra Google Ads i samarbeidsperioden resultert i at den totale onlineinntekten er økt med 19%, og en økning i den gjennomsnittlige ordreværdien på 15%.

Dette betyr at LAZZAWEB ikke bare skaper trafikk til nettbutikken – men også har klart å Sögne Home sin aktuelle målgruppe.

 

Google Ads-strategi

For å skape de merkbare resultatene for Sögne Home valgte LAZZAWEB å bruke en Google Ads-strategi med fokus på å lage generiske kampanjer gjennom en blanding av Google-søk og shoppingannonser. I denne sammenhengen har det vært særlig fokus på eksponering av Sögne Homes kjente merkevarer.

For å kontinuerlig øke utbytte av kampanjene har LAZZAWEB benyttet seg av den dataen som har blitt samlet inn i samarbeidsperioden. Det har derfor vært mulig å optimalisere kampanjene via en datadrevet tilnærming og budjustering basert på brukeratferd som spesifikke tider, dager og enheter.

Dette har vært relevant ettersom 63 % av det totale antallet kjøp gjøres via mobile enheter. De resterende 34 % og 3 % kjøp gjøres via henholdsvis datamaskin og nettbrett.

Basert på disse dataene har LAZZAWEB valgt å dele kampanjene hver for seg. På denne måten har det vært mulig å sette større fokus på mobile enheter, blant annet ved å by mer aggressivt på annonser som vises på smarttelefoner. Dermed har det vært mulig å treffe den aktuelle målgruppen, der de er.

120%

økt trafikk gjennom Google Ads

129%

økning i antall kjøp

29%

av den totale trafikken kommer fra Google Ads

11.7

ganger pengene igjen (ROAS)

Vil du høre, hvad vi
kan gøre for jer?