← Tilbage til cases

A-SALONG har oppnådd et annonseavkast på 2200%

A-SALONG case

Introduktion

A-SALONG er en dame- og herrefrisør med fire salonger i Kristiansand. På frisørsalongen kan du forvente deg kvalitet, kreativitet og en god service, noe som blant annet har gjort at de har blitt kåret til byens beste frisør.

 

 

Stor økning i antall bestillinger via Google Ads

Siden begynnelsen av samarbeidet har A-SALONG sett en økning på 291 % i antall bookinger fra Google Ads sammenlignet med den forrige tidsperioden.

Samtidig har LAZZAWEB klart å generere en ROAS på 22, noe som betyr at A-SALONG nå har en annonseringsavkastning på 2200%.

81%

Økning i antall brukere

2200%

Økning i annonseringsavkast (ROAS)

34%

Av den totale trafikken kommer fra Google Ads

291%

Økning i antall bookinger

Utdypning

A-SALONG kom til LAZZAWEB med et ønske om å tiltrekke seg enda flere kunder gjennom online markedsføring. LAZZAWEB har bygd salongens Google Ads-konto fra start og har skapt et solid fundament for å kunne oppnå et høyt utbytte og utnytte A-SALONGs markedsføringsbudsjett best mulig.

 

Økt trafikk

Siden begynnelsen av samarbeidet har antall besøkende på A-SALONGs nettside økt med 81 %, noe som er nesten en dobling sammenlignet med forrige tidsperioden. Samtidig har antall brukere som forlater nettstedet etter bare enn sidevisning redusert med 11%.

Dette betyr at LAZZAWEB hjelper til med å skaffe mer relevant trafikk til A-SALONGs nettsted gjennom Google Ads.

Det har blitt en økningen i antall brukere på 34 % gjennom Google Ads-annonser. LAZZAWEB har altså kraftig økt den totale trafikken til A-SALONG sine nettsider via Google Ads.

 

Budstrategi

For å skape merkbare resultater valgte LAZZAWEB en Google Ads-strategi for å vise søkene der A-SALONGs fysiske salonger ligger. Dermed har det vært fokus på å lage generiske kampanjer innenfor en geografisk radius av Kristiansand.

I forhold til budstrategien har LAZZAWEB valgt å benytte seg av en SKAG-struktur (Single Keyword Ad Group) for å bygge opp A-SALONG sin reklame. Kort sagt betyr det at hver annonsegruppe er bygd rundt ett søkeord. Dette har tendens til å øke kvalitetspoengene (Quality Score), noe som resulterer i at annonsen får bedre visningsfrekvens og lavere CPC.

I den forbindelsen har LAZZAWEB holdt nøye øye med CPA-mål versus eksponeringsandel på annonsegruppenivå på grunn av SKAG som søkekampanjestruktur. Når vi har hatt et nøkkelord med lav CPA og lav eksponeringsandel, er søkebudet hevet for å skape en større eksponeringsandel og dermed maksimere fortjenesten.

I tillegg har det også vært fokus på å justere bud basert på enheter, ettersom 70 % av det totale antallet av bookinger kommer fra smarttelefoner. LAZZAWEB har derfor valgt å by mer aggressivt på at denne enheten skal vise A-SALONG sine annonser der målgruppen er.

A-SALONG enheder

 

 

 

 

 

For å få mest mulig ut av A-SALONG sitt budsjett, har LAZZAWEB videre valgt å optimalisere basert på bestemte tidspunkter der konverteringsfrekvensen var størst. Som et resultat har LAZZAWEB oppnådd en ROAS på 22, noe som betyr at A-SALONG har mottatt et annonseringsavkastning på 2200%.

81%

Økning i antall brukere

2200%

Økning i annonseringsavkast (ROAS)

34%

Av den totale trafikken kommer fra Google Ads

291%

Økning i antall bookinger

Vil du høre, hvad vi
kan gøre for jer?